انجمن یاران منتظر

ختم قرآن



آخرین ارسال ها
پروژه کرونا(COVID 19) ..:||:.. لیست برنامه ختم قرآن یاران منتظر ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین امسال اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. تا حالا به لحظه تحویل سال 1450 فکر کردید!!؟؟ ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین سال 1395 اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. اگر بفهمید بیشتر از یک هفته دیگر زنده نیستید، چی کار می کنید؟! ..:||:.. **متن روز پدر و روز مرد** ..:||:.. الان چتونه؟ ..:||:.. 🔻هدیه‌ تحقیرآمیز کِندی ..:||:.. ღ ღ ღتبریک ازدواج به دوست خوبم هستی2013 جان عزیز ღ ღ ღ ..:||:..

نوار پیام ها
( یسنا : ▪️خــداحافظ مُــــحَرَّم 😭 نمى دانم سال دیگر دوباره تو را خواهم دید یا نه؟!... 🖤اما اگر وزیدى و از سَرِ کوى من گذشتى، سلامَم را به اربابم برسان... ◾️ بگو همیشه برایَت مشکى به تَن مى کرد و دوست داشت نامَش با نام تو عجین شود!... ◾️بگو گرچه جوانى مى کرد، اما به سَرِ سوزنى ارادتش هم که شده، تو را از تَهِ دل دوست داشت... ◼️با چاى روضه تو و نذری ات، صفا مى کرد و سَرَش درد مى کرد براى نوکرى... 🏴 مُحَرَّم جان؛ تو را به خدا مى سپارم... و دلم شور مى زند براى \"صَفر\"ى که دارد از \"سَفَر\" مى رسد... # )     ( سینا : حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها): «ما جَعَلَ اللّه ُ بَعدَ غَدیرِخُمٍّ مِن حُجَّةٍ و لاعُذرٍ؛ خداوند پس از غدیرخم برای کسی حجّت و عذری باقی نگذاشت.» «دلائل الإمامَه، ص 122» )     ( فاطمه 1 : ای روح دو صد مسیح محتاج دَمَت زهرایی و خورشید غبار قدمت کی گفته که تو حرم نداری بانو؟ ای وسعت دل‌های شکسته، حَرَمت. (شهادت حضرت زهرا تسلیت باد) )     ( programmer : امام علی (ع):مردم سه گروهند: (1) دانشمندی خدایی، (2) دانش آموزی بر راه رستگاری (3) و پشه های دستخوش باد و طوفان و همیشه سرگردان، که از پی هر جنبنده و هر صدا می روند، و با وزش هر بادی، حرکت می کنند، نه از پرتو دانش، روشنی یافتند، و نه به پناهگاه استواری پناه گرفتند. )     ( programmer : امام علی ع : عاقل ترین مردم کسی است که عواقب کار را بیشتر بنگرد. )     ( programmer : امام علی (ع):دعوت کننده ای که فاقد عمل باشد مانند تیر اندازی است که کمان او زه ندارد. )     ( programmer : امام علی(ع): در فتنه ها همچون بچه شتر باش که نه پشت دارد تا بر آن سوار شوند و نه پستانی که از آن شیر بدوشند )     ( سینا : هزارها سال از هبوط آدم بر سیاره‌ی زمین گذشته است و هنوز نبرد فی ما بین حق و باطل بر پهنه‌ی خاك جریان دارد، اگرچه دیگر دیری است كه شب دیجور ظلم از نیمه گذشته است و فجر اول سر رسیده و صبح نزدیك است. )     ( programmer : فتنه مثل یک مه غلیظ، فضا را نامشخص میکند؛ چراغ مه‌شکن لازم است که همان بصیرت است....(مقام معظم رهبری) )     ( سینا : یاران! شتاب كنید ، قافله در راه است . می گویند كه گناهكاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهكاران را در این قافله راهی نیست ... اما پشیمانان را می پذیرند )     ( سینا : برای حفظ سلامتی، این دعا را هر صبح و شب بخوانید: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ**اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه ‌مرتبه) خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار می‌دهی _ قرار بده! )     ( فاطمه 1 : ای بهترین بهانه خلقت ظهور کن صحن نگاه چشم مرا پر ز نور کن +++ چشمم به راه ماند بیا و شبی از این پس‌کوچه‌های خاکی قلبم عبور کن +++ آقا بیا و با قدمی گرم و مهربان قلب خراب و سرد مرا گرم شور کن )     ( سینا : دود می خیزد ز خلوتگاه من کس خبر کی یابد از ویرانه ام ؟ با درون سوخته دارم سخن کی به پایان می رسد افسانه ام ؟ )    
مدیریت پیام ها


اگر این اولین بازدید شما از انجمن یاران منتظراست ، میبایست برای استفاده از کلیه امکانات انجمن عضو شوید و یا اگر عضو انجمن می باشید وارد شوید .


انجمن یاران منتظر »نتایج جستجو


نتایج جستجو میان پاسخ های کاربر: ابن حسن
تعداد نتایج (4) نتیجه
جمعه ۲۰ امرداد ۱۳۹۶ ۰۴:۴۰ بعد از ظهر
درس تاریخ-عبدالله بن عمر | نویسنده: ابن حسن |انجمن: وهابیت
 #درس_تاریخ 
#صحابه
#عبدالله_بن_عمر
3
چنان كه پيشتر اشاره شد، #عبدالله_بن_عمر علاوه بر يزيد با عبدالملك مروان و حجاج بن يوسف نيز بيعت كرده است،
در فتح البارى مى‏نويسد:
بايع ليزيد بن معاوية ثم لعبدالملك بن مروان بعد قتل ابن الزبير. «15»
🔻🔻🔻
عجيب‏تر اين كه وقتى حجاج به جنگ عبداللَّه بن زبير آمد، عبداللَّه بن عمر پشت سر ابن زبير نماز خواند، «16» و پس از آن كه حجاج عبداللَّه بن زبير را به دار آويخت، عبداللَّه بن عمر به بيعت با حجاج شتافت. مورخين نقل مى‏كنند:
لما دخل الحجّاج مكة وصلب ابن زبير، راح عبداللَّه بن عمر إليه وقال:
مدّ يدك لأبايعك لعبدالملك قال رسول اللَّه- صلّى اللَّه عليه وآله- من مات ولم يعرف إمام زمانه مات ميتة جاهلية، فأخرج الحجّاج رِجله وقال: خذ رجلي فإن يدي مشغولة، فقال إبن عمر أتستهزئ مني؟ قال الحجّاج، يا أحمق بني عدي، ما بايعتَ مع علي وتقول اليوم من مات ولم يعرف امام زمانه مات ميتة جاهلية؛ أو ما كان عليّ إمام زمانك؟- واللَّه- ما جئتَ إليَّ لقول النبي- صلّى اللَّه عليه وآله- بل جئت مخافة تلك الشجرة التي صلب عليها ابن الزبير، انتهى؛ «17»
وقتى حجاج مكه معظمه را فتح كرد و ابن زبير را به دار آويخت. عبداللَّه بن عمر نزد او آمد و گفت: دستت را به من بده تا براى عبدالملك با تو بيعت كنم، چرا كه رسول خدا صلى اللَّه عليه وآله فرمود: 📍«من مات ولم يعرف امام زمانه مات ميتة جاهلية» 📍حجاج گفت دستم مشغول است پس پايش را دراز كرد و گفت: پايم را به عنوان بيعت بگير، ابن عمر گفت: آيا مرا مسخره مى‏كنى؟ 🔍حجاج گفت: اى احمق بنى عدى! [مگر على امام زمان تو نبود؟] تو با على بيعت نكردى و امروز مى‏گويى «من مات ولم يعرف امام زمانه مات ميتة جاهلية»؟ به خدا سوگند تو به خاطر فرموده رسول خدا صلى اللَّه عليه وآله اين جا نيامده‏اى بلكه #ترس از اين درخت كه ابن زبير به آن آويخته شده است، تو را به اين جا كشانيده!
جالب است كه مبناى اعتقادى ابن عربى و پيروان وى از جمله وهابيان بر عمل كسى استوار است كه به خاطر #ترس از جان خود با پاى حجاج بيعت مى‏كند!!
🔺🔺🔺
كسى كه در زمان معاويه و در قضيه حكميت به عنوان كانديداى خلافت مسلمين مطرح شده بود. سرانجام كارش به جايى مى‏رسد كه به حجاج اقتدا مى‏كند و پشت سر او نماز مى‏خواند «18» و به جاى دست با پاى او بيعت مى‏كند!! و در آخر بعد از گذشت سه ماه از اعدام ابن زبير او نيز به حيله حجاج به #قتل مى‏رسد. «19»
با چنين اوصافى، سيوطى عبداللَّه بن عمر را به عنوان يكى از مفسرين طبقه صحابه معرفى مى‏كند!

پاورقی:
(1). سنن بيهقى: 8/ 172، المستدرك على الصحيحين: 2/ 502 حديث 3722 و 3/ 125 حديث 4598 مجمع الزوائد: 3/ 421 حديث 5089 و 7/ 477 حديث 12054؛ گفتنى است ذهبى در تلخيص المستدرك به صحت اين حديث بنابر شرط بخارى و مسلم تصريح مى‏كند.
(2). ناگفته‏هايى از حقايق عاشورا: 80.
(3). انساب الاشراف: 3/ 55، مقاتل الطالبيين: 60 و 80، شرح نهج البلاغه: 16/ 49.
(4). الاغانى: 16/ 209، تاريخ طبرى: 3/ 202؛ الاستيعاب: 2/ 829، اسد الغابة: 3/ 336.
(5). تاريخ طبرى: 3/ 249.
(6). الفتوح: 4/ 335، الكامل في التاريخ: 3/ 506.
(7). فتح البارى: 13/ 70.
(8). صحيح بخارى: 6/ 2603 حديث 6694.
(9). تاريخ الاسلام: 5/ 274.
(10). ارشاد السارى: 10/ 199.
(11). ابن عربى از فقها و محدثان سنّى است. وى تأليفاتى دارد كه از جمله مى‏توان به سه كتاب آيات الاحكام، شرح بر صحيح ترمذى و العواصم من القواصم اشاره كرد. مبانى وى در كتاب العواصم من القواصم در راستاى تقويت عقايد نواصب است از اين رو وهابيان اين كتاب را با پاورقى و اضافات چاپ و نشر كرده‏اند.
(12). العواصم من القواصم: 232.
(13). همان: 245.
(14). در مباحث بعدى معناى لغوى واژه «بيعت»، «بيعت» در اسلام و آثار و لوازم بيعت مطرح و بررسى خواهد شد.
(15). فتح البارى: 5/ 24.
(16). ر. ك: طبقات ابن سعد: 4/ 149: كان ابن عمر يقول لا أقاتل في الفتنة وأصلّي وراء من غلب.
(17). شرح نهج البلاغة: 13/ 242.
(18). تاريخ دمشق: 12/ 123.
(19). الاستيعاب: 3/ 952: 1612، اسد الغابة: 3/ 240: 3080.

#کتاب_جواهر_الكلام_في_معرفة_الإمامة_والإمام، جلد‏1، صفحه 243
#اثر_ارزشمند_آیت_الله_سیدعلی_حسینی_میلانی
🔖https://t.me/joinchat/AAAAADvZDjmDp3FIkLTIvA
جمعه ۲۰ امرداد ۱۳۹۶ ۰۴:۳۹ بعد از ظهر
درس تاریخ-عبدالله بن عمر | نویسنده: ابن حسن |انجمن: وهابیت
 #درس_تاریخ 
#صحابه
#عبدالله_بن_عمر
2
ذهبى نيز مى‏گويد:
لما خلع أهل المدينة يزيد جمع #ابن_عمر بنيه وأهله ثم تشهّد وقال: أمّا بعد، فإنّا قد بايعنا هذا الرجل على بيع اللَّه ورسوله، ... فلا يخلعنّ أحد منكم يزيد؛ «9»
وقتى اهل مدينه يزيد را خلع كردند #عبدالله_بن_عمر بن خطاب به فرزندان و خانواده خود گفت: ما با اين مرد بر اساس بيعت خدا و رسولش بيعت كرديم، ...
پس احدى از شما يزيد را خلع نكند.
#عبدالله_بن_عمر مدعى است بر اساس بيعت خدا و رسول، با يزيد بيعت كرده است، امّا چنان كه گذشت ابن حجر عسقلانى تصريح مى‏كند كه عبداللَّه بن عمر براى بيعت با يزيد از معاويه صد هزار درهم گرفته بود،♦️ جالب اين كه برخى از سنّيان اين قول #ابن_عمر را مبناى اعتقادات خويش قرار داده‏اند و معتقدند بيعت عبداللَّه بن عمر با يزيد بن معاويه به حكومت وى شرعيت بخشيده است.
در كتاب ارشاد الساري مى‏نويسد:
فيه وجوب طاعة الإمام الذي انعقدت له البيعة والمنع من الخروج عليه ولو جار، وأنّه لا ينخلع بالفسق؛ «10»

🔴در اين كار دليل است براى وجوب طاعت و عدم خروج بر امام كه بر او بيعت گرفته شده است، هر چند ستم كند به واسطه فسق خلع نمى‏شود.

ابن عربى مالكى نيز در كتاب العواصم من القواصم «11»
مى‏نويسد:
فهذه الأخبار الصّحاح كلّها تعطيك أن #ابن_عمر كان مسلّماً في إمرة يزيد، وأنه بايع له والتزم ما التزم الناس ودخل فيما دخل فيه المسلمون وحرّم على نفسه ومن إليه بعد ذلك أن يخرج على هذا أو ينقضه ... وقد صدق البخاري- في روايته قول معاوية على المنبر- أنّ ابن عمر قد بايع بإقرار ابن عمر ذلك وتسليمه له وتماديه عليه؛ «12»
پس اين اخبار صحيح مى‏رساند كه #ابن_عمر در [قبول‏] امارت يزيد تسليم بوده است و همانا وى با او بيعت كرد و به آن چه مردم ملتزم بودند ملتزم شد و در آن چه كه مسلمانان وارد شدند، وارد شد و بر خود و بر ديگران خروج و قيام بر [يزيد] را حرام كرد ... و راست گفت بخارى در نقل قول معاويه كه بر منبر گفت: «همانا #ابن_عمر به تحقيق بيعت كرده است»؛ [چرا كه‏] #ابن_عمر بر اين بيعت اقرار و تسليم او شد و در اين مورد استقامت ورزيد.

در جاى ديگر پيرامون شهادت امام حسين عليه السلام مى‏گويد:
ولا قاتلوه إلّابما سمعوا من جدّه؛ «13»

و او را نكشتند مگر به خاطر آن چه كه از جدش شنيده بودند [!!]
🔻🔻🔻
اين سخن بسيار عجيب است. سؤال ما از ابن عربى و پيروانش اين است كه چرا خوددارى #عبدالله_بن_عمر از بيعت با #اميرالمؤمنين عليه السلام- كه خلافت آن حضرت مورد قبول همگان بود- براى او نقص شمرده نمى‏شود، امّا اباى حضرت‏ #سيدالشهدا عليه السلام از بيعت با فرد ستمكار و فاسقى چون يزيد، جوازى براى ستم به ايشان به حساب مى‏آيد؟! بيعت عبداللَّه بن عمر چگونه به حكومت كسى كه اشتهار به فسق دارد مشروعيت مى‏بخشد؟ و حجيت اين بيعت چگونه اثبات مى‏شود؟ «14»
🔺🔺🔺
🖇ادامه دارد ...

#کتاب_جواهر_الكلام_في_معرفة_الإمامة_والإمام، جلد‏1، صفحه 241
#اثر_ارزشمند_آیت_الله_سیدعلی_حسینی_میلانی
🔖https://t.me/joinchat/AAAAADvZDjmDp3FIkLTIvA
جمعه ۱۳ امرداد ۱۳۹۶ ۰۴:۵۴ بعد از ظهر
غزل های فاضل نظری | نویسنده: ابن حسن |انجمن: شعر
 رسید لب به لب و بوسه های ناب زدیم
دو جام بود که با نیت شراب زدیم

دو گل که با عطش بوسه های پی در پی
به روی پیرهن سرخشان گلاب زدیم

نه از هوس که ز جور زمانه! لب به شراب
اگر زدیم برای دل خراب زدیم...

مؤذنا به امید که می زنی فریاد؟!
تو هم بخواب که ما خویش را به خواب زدیم

مگرد بی سبب ای ناخدا که غرق شده است
جزیره ای که به سودای آن به آب زدیم!

#فاضل_نظری
جمعه ۱۳ امرداد ۱۳۹۶ ۰۴:۵۲ بعد از ظهر
غزل های فاضل نظری | نویسنده: ابن حسن |انجمن: شعر
 مستي نه از پياله نه از خم شروع شد
از جادة سه‌شنبه شب قم شروع شد

آيينه خيره شد به من و من به‌ آيينه
آن قدر خيره شد كه تبسم شروع شد

خورشيد ذره‌بين به تماشاي من گرفت
آنگاه آتش از دل هيزم شروع شد

وقتي نسيم آه من از شيشه‌ها گذشت
بي‌تابي مزارع گندم شروع شد

موج عذاب يا شب گرداب؟! هيچ يك
دريا دلش گرفت و تلاطم شروع شد

از فال دست خود چه بگويم كه ماجرا
از ربناي ركعت دوم شروع شد

در سجده توبه كردم و پايان گرفت كار
تا گفتم السلام عليكم ... شروع شد

فاضل نظری









انجمن یاران منتظر

چت روم یاران منتظر

چت روم و انجمن مذهبی امام زمان



هم اکنون 10:21 بعداز ظهر